Vtiger CRM

Vtiger CRM to solidny wybór jako kompleksowe rozwiązanie CRM dla małych firm, głównie dlatego, że jest załadowany różnymi narzędziami, więc powinien zadowolić szerokie grono klientów. Jednak jego interfejs użytkownika jest nieco wyjątkowy i może stanowić stromą krzywą uczenia się dla nowych użytkowników.

PLUSY

  • Niedrogi i dobrze wyposażony CRM dla małych firm
  • Łatwo dostępne są funkcje poczty e-mail, połączeń telefonicznych i robienia notatek
  • Responsywne wsparcie 24/7
  • Znakomity proaktywny system ostrzegania pomaga generować aktywność sprzedażową

MINUSY

  • Innowacyjny, ale zawiły system nawigacji i menu
  • Istnieje tendencja do otwierania wielu kart i stron
  • Nie jest idealny dla firm z wieloma lejkami sprzedaży

Chociaż jest zaskakująco w pełni funkcjonalny, szczególnie w cenie, Vtiger to rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) dla małych firm . To narzędzie będzie atrakcyjne dla małych firm, które stoją przed wyzwaniami związanymi z potrzebami sprzedaży i obsługi klienta, a także dla tych, które muszą skonfigurować cyfrowe działania marketingowe. Wewnątrz Vtiger znajdziesz system przypomnień kalendarza, funkcję e-mail marketingu, integrację wewnętrznego czatu, ocenę leadów, segmentację i integrację automatyzacji marketingu, co jest całkiem sporo w przypadku pojedynczego interfejsu użytkownika. Niektórych jednak może nie pociągać jego nieco unikalny projekt interfejsu użytkownika.

Ponieważ projekty CRM na dużą platformę mają zróżnicowany wskaźnik sukcesu dla znacznej liczby firm, ostatnim trendem w tej przestrzeni jest skupienie się na mniejszym oprogramowaniu dla mniejszych firm. Przystępna cena CRM Vtiger i jego długie menu funkcji mogą być idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą uniknąć potencjalnych pułapek większych, droższych narzędzi CRM.

Niektórzy dostawcy, wychodzą naprzeciw temu trendowi, projektując nowe, zorientowane na małe firmy narzędzia. Innym przykładem jest niegdyś samodzielne rozwiązanie Base CRM, które zostało przejęte przez Zendesk i przekształcone w Zendesk Sell , bardziej zintegrowane rozwiązanie, które może zostać wykorzystane w imponującej gamie rozwiązań Zendesk dla małych i średnich firm opartych na obsłudze klienta.

Innym podejściem jest po prostu skoncentrowanie się na potrzebach małych firm na samym początku i zaprojektowanie nowej aplikacji w oparciu o to. Takie podejście przyjął Vtiger i jest to również widoczne u konkurentów. Ten produkt zapewnia lekkie i proste rozwiązanie CRM zorientowane na MŚP, oferując jednocześnie rozszerzoną funkcjonalność. Obejmuje to zapewnienie integracji, automatyzacji przepływu pracy i funkcji analizy sprzedaży.

Vtiger rozpoczyna się 10 zł za użytkownika miesięcznie na jego tier i Starter i tu znajdziesz imponujący zestaw pierwotnych funkcji, w tym automatyzacja sprzedaży, automatyzacja marketingu, współpracy í zapasami zarządzania , kokpitów i raportów. Plan Starter zawiera również potencjalną sprzedaż, zarządzanie kontaktami i kontem, zarządzanie transakcjami, funkcje zameldowania i wymeldowania, a także możliwość wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych. Automatyzacja marketingu ma postać zarządzania kampaniami, masowych wiadomości e-mail i list marketingowych.

Starter zapewnia również solidny zestaw funkcji współpracy z wewnętrzną współpracą online , osobistymi i grupowymi skrzynkami pocztowymi oraz zarządzaniem dokumentami . Znajdziesz również inteligentne alerty, przepływy pracy i planowanie spotkań. Bardzo fajnym dodatkiem, którego często nie można znaleźć w niższych poziomach cenowych konkurencyjnych aplikacji, jest ładny wybór dostosowywanych pulpitów nawigacyjnych i opcji raportów. Wypełniają je szablony PDF, aplikacja mobilna i różne integracje aplikacji innych firm.

W cenie 20 zł za użytkownika miesięcznie, warstwa Profesjonalna obejmuje wszystko, co jest oferowane w pakiecie Starter, ale dodaje wiele innych funkcji, punktację profilu i zaangażowania oraz analizę wglądu w sprzedaż. Centrum akcji w tej warstwie zawiera alerty dotyczące aktywności zespołu, alerty dotyczące cyklu życia i alerty dotyczące rekordów. Automatyzacja oferuje teraz dwukierunkową synchronizację poczty e-mail, dzięki czemu możesz synchronizować pocztę e-mail między klientem poczty e-mail a Vtiger. Warstwa Profesjonalna jest dodatkowo wzbogacona o funkcje zarządzania zapasami, takie jak fakturowanie, zarządzanie dostawcami, zarządzanie zamówieniami zakupu, śledzenie płatności i zamówienia sprzedaży. Funkcje społecznościowe na tym poziomie obejmują integrację z Twitterem, w tym możliwość przechwytywania potencjalnych klientów z Twittera. 

Warstwa Enterprise kosztuje 30 zł za użytkownika miesięcznie i dodaje zaawansowaną automatyzację sprzedaży za pomocą „rachunku Vtiger”, który może określić najlepszy czas na kontakt z klientami, śledzenie nastrojów, a także automatyzację ofert i zatwierdzania. Vtiger Enterprise obsługuje wiele walut, a jego funkcja zarządzania subskrypcjami na tym poziomie obejmuje cykliczne subskrypcje, automatyczne płatności i śledzenie płatności. Na potrzeby naszej recenzji zapisaliśmy się na plan Starter, który wydaje się najlepiej pasować do małych firm.

Zestaw funkcji Vtiger może wydawać się kompleksowy, szczególnie dla mniejszych firm, ale biorąc pod uwagę, że firmy mają różne potrzeby w miarę rozwoju, dobrze jest wiedzieć, że Vtiger może się rozwijać wraz z rozwojem Twojej firmy. Pod względem ceny plan startowy 10 zł jest najtańszy w porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi produktami. W przeciwieństwie do niektórych testowanych przez nas rozwiązań, korzystanie z planu Vtiger Starter nie wydaje się zbyt dużym kompromisem, ponieważ nie masz do czynienia z mnóstwem funkcji, które są widoczne, ale wyszarzone, dopóki nie uzyskasz do nich dostępu za pośrednictwem wyższego cenowe poziomy.

Łatwa konfiguracja, ale unikalny interfejs użytkownika

Rozpoczęcie korzystania z Vtiger to tylko kwestia założenia konta i dodania ofert lub kontaktów, procesu, który jest odzwierciedlony w większości rozwiązań CRM w chmurze. Możesz także uzyskać dostęp do funkcji Onboarding, klikając ikonę rakiety dla nawigacji z przewodnikiem na prawym górnym pasku menu. Pokazuje różne podstawy onboardingu i przedstawia rekomendacje, jak najlepiej zacząć. Vtiger najlepiej nadaje się dla małych firm, które dopiero rozpoczynają działalność CRM i dlatego powinny być wygodniejsze w pracy w ramach jednego rozwiązania. Może działać dla małych i średnich firm przechodzących z innych rozwiązań, jednak jego dość unikalny, zagnieżdżony system menu oznacza, że ​​użytkownicy nie znajdą niczego znanego w systemie Vtiger, więc spodziewaj się tam krzywej uczenia się.

Odkryliśmy, że wygląd i styl Vtiger jest raczej płaski. Jego estetyka przypominała nam interfejs, który Google prezentuje w swoich ofertach Meet i Google G Suite – minimalistyczny, ale niezbyt przyjemny. Zaletą tego podejścia do projektowania jest to, że ładuje się szybko i jest łatwe do rozgryzienia. Oznacza to, że chociaż Vtiger może, ale nie musi, być łatwy dla twoich oczu, będzie tak samo, niezależnie od tego, czy przeglądasz go na komputerze, czy za pomocą przeglądarki mobilnej na tablecie lub smartfonie. Mimo to projekt jest nietypowy i będzie wymagał pewnych zmian, zwłaszcza jeśli Twój umysł jest wyszkolony w orientacji i nawigacji w większości usług Software-as-a-Service (SaaS).

Po zalogowaniu zostaniesz przekierowany na stronę Działania, która przedstawia liniowy plan dnia. Jako nowe konto określa czynności, które należy wykonać, aby rozpocząć działalność (tj. Importuj kontakty, skonfiguruj swoją pierwszą kampanię, nieużywane możliwości i potencjalni klienci, którymi należy się zająć, oraz wszelkie transakcje na „nowym” etapie dla dłużej niż trzy dni). Podejście skoncentrowane na działaniu Vtiger jest podobne do Onpipeline, ale to rozwiązanie łączy codzienne alerty e-mail z alertami na ekranie.

Vtiger pozycjonuje wszystko jako listę rzeczy do zrobienia. Obok akcji znajduje się @Mentions, które jest w zasadzie swego rodzaju centrum wiadomości, ponieważ możesz @wzmianka o członkach zespołu po imieniu, aby ich zaangażować. Aktualizacje zawierają najnowsze informacje na temat bieżących potencjalnych klientów i kontaktów, które, miejmy nadzieję, prowadzą do sprzedaży. Karta Zaangażowanie to miejsce, w którym większość marketerów będzie spędzać czas, ponieważ pokazuje otwarcia, odpowiedzi, pobrania i udostępnienia.

Stałe ikony na poziomym pasku menu zapewniają dostęp do uniwersalnej funkcji wyszukiwania, przełącznika historii i przycisku szybkiego tworzenia do dodawania nowych ofert. Kluczowym elementem menu jest tutaj przycisk CRM, który jest niebieską ikoną w lewym górnym rogu. Kliknięcie tego przycisku otwiera większe i nieco przytłaczające podmenu aplikacji. Na samej górze znajduje się lista Ulubione, która obejmuje kontakty, działania organizacji, zdarzenia, zadania, import i elementy skrzynki odbiorczej, z których każdy jest oznaczony jako ulubiony.

Essentials przedstawia zarządzanie leadami i kontaktami, współpracę, a także wszystkie funkcje administracyjne. Pod tą sekcją znajduje się Lead Capture i konwersacje (która ma dostęp do skrzynki odbiorczej, połączeń telefonicznych, wiadomości SMS i komponentów społecznościowych). A poniżej znajdują się linki do Analytics i Raportów.

Podsekcja Marketing zawiera sześć innych sekcji, a mianowicie Kampanie, Zarządzanie potencjalnymi klientami i kontaktami, Administracja marketingowa, Planowanie marketingowe, Włączanie marketingu i Przechwytywanie potencjalnych klientów. Kliknięcie dowolnej z tych podsekcji otwiera nową stronę. Kliknięcie kampanii e-mailowych ujawnia nieskazitelną nową stronę z opcją rozpoczęcia nowej kampanii e-mailowej.

CRM jako centrum marketingu i sprzedaży

Wieloaspektowa natura Vtiger stawia CRM w centrum centrum sprzedaży i marketingu. Łatwo jest przejść od zarządzania kontaktami i kalendarzami do tworzenia kampanii e-mail marketingowych.

Kampanie e-mail w aplikacji marketingowej pomagają menedżerom zaprojektować ogólną kampanię i wysyłać atrakcyjne e-maile do wybranych list subskrybentów. Ponadto wyniki wiadomości e-mail — kliknięcia, otwarcia, rezygnacje z subskrypcji, odrzucenia — są rejestrowane i mierzone w skali zaangażowania, aby pomóc Ci zidentyfikować obszary zainteresowań Twoich klientów i na co najczęściej reagują. Szablony i funkcje e-maili Vtiger nie są tak kompleksowe, jak samodzielne rozwiązania do marketingu e-mailowego , więc specjaliści od marketingu cyfrowego prawdopodobnie nie znajdą tutaj wszystkiego, czego szukają. Ale dla zamierzonych małych odbiorców Vtiger, uważamy, że większość uzna to za odpowiednie.

Proaktywne alerty i pomocne wskazówki

Vtiger rozumie, że właściciele małych firm prawdopodobnie żonglują wieloma zadaniami. Nawet jeśli tacy klienci mają wyznaczony personel ds. sprzedaży i wsparcia, utrzymanie kontroli nad każdym kontaktem i szansą może być trudne. Podobnie jak Onpipeline, który wysyła codzienne wiadomości e-mail przedstawiające aktualny stan kont na żywo, Vtiger podobnie wykorzystuje proaktywne alerty i wskazówki, które pomogą Ci pozostać na szczycie potencjalnych klientów, co jest ładnie tanim sposobem na upewnienie się, że strumień pozostaje aktywny.

Wyświetlenie listy Zaległych potencjalnych klientów na stronie Działania może być niepokojące. Nieaktywne kontakty i transakcje na „nowym” etapie przez więcej niż określoną liczbę dni mogą pomóc sprzedawcom w szybkim skoncentrowaniu ich wysiłków, a także w pozyskiwaniu najpilniejszych potencjalnych klientów, które mogą zamykać ich okno zaangażowania.

Jeśli nadal uczysz się wszystkich tych możliwości CRM, Vtiger wyśle ​​Ci również e-maile z pomocnymi wskazówkami. Podczas gdy wiele narzędzi CRM będzie wysyłać wiadomości e-mail, które służą jako przegląd twoich kont i aktywności, Vtiger idzie o krok dalej, dostarczając wskazówek, jak najlepiej wykorzystać usługę.

Wiadomość e-mail, którą otrzymaliśmy od konsultanta ds. sukcesu klienta Vtiger, skupiała się na tym, jak możemy śledzić umowy o poziomie usług (SLA) i zadowolenie z obsługi klienta (CSAT), aby poprawić skuteczność wsparcia naszej działalności testowej. Obie te metryki są kluczem do sukcesu systemu CRM, ale mogą nie być najważniejsze, gdy dopiero zapoznajesz się z usługą. W tym e-mailu konsultant zaproponował, że pokaże nam, jak skonfigurować SLA i CSAT, aby zobaczyć, jak dobrze rozwiązywane są zgłoszenia pomocy technicznej. W e-mailu zaznaczono, że proces uczenia się zajmie tylko 20 minut i zaoferowano nam sesję udostępniania ekranu w dogodnym dla nas momencie.

Ta strategia docierania do klientów w określonych punktach ich podróży do korzystania z produktu jest bardzo pomocna, a także jest nowatorskim podejściem do wsparcia, które jest skoncentrowane na push w porównaniu z takimi rzeczami, jak FAQ i artykuły z bazy wiedzy, które są skoncentrowane na pull.

Aspiracje do kompleksowego CRM

Ponieważ jest tak rzadki, na pierwszy rzut oka Vtiger może wydawać się prawie jak Zen. Jednak produkt jest pełen funkcjonalności, gdy zagłębisz się nieco głębiej. Po przejściu do OneView i wyszukaniu jednej z naszych testowych tożsamości pracowników ujawniono wymagane dane kontaktowe, a nawet ocenę profilu, którą, jak przypuszczamy, z czasem powinien wypełnić kierownik pracownika. Funkcja oceny może być przydatna przy określaniu, którzy sprzedawcy są najbardziej efektywni lub mają najlepsze wskaźniki zamknięcia. Dzięki temu menedżerowie mogą decydować, jak skuteczniej przypisywać transakcje.

Sekcja Następne akcje pokazuje, którzy potencjalni klienci i kontakty były bezczynne, a poniżej znajduje się sekcja Aktywność, która pokazuje przypisane do nich oferty sprzedawców lub wszelkie komentarze lub wzmianki @ od członków zespołu. Kolumna po prawej stronie zawiera więcej szczegółów dotyczących organizacji, transakcji, spraw i kwotowań wraz z odpowiadającymi im polami kluczowymi, które, jeśli są wypełnione poprawnie, dostarczają wszystkich istotnych danych do działania na transakcjach. Dalej po prawej stronie znajduje się pionowy pasek ikon, które dynamicznie generują informacje i szybkie łącza do OneView, Szczegóły, Zadania, Zdarzenia, Analizy, Operacje sprzedaży, Dokumenty towarów, Kampanie, Kontakty serwisowe, Projekty, Listy i kampanie, Dostawcy, Dokumenty eSign, i wiadomości SMS.

Pochowany w nieco złożonym systemie menu Vtiger jest szeroki zakres funkcjonalności, który wykracza daleko poza podstawowe narzędzia CRM i sprzedaży. Na przykład istnieje obszerna podsekcja Projekty, która zawiera funkcje zarządzania projektami, włączania projektów i administracji projektami. Byliśmy również pod wrażeniem funkcji Service Desk, które są również nieco podstawowe w porównaniu z samodzielnymi produktami pomocy technicznej , ale powinny dobrze sprawdzić się w małej firmie, która dopiero zaczyna. Obejmują one wewnętrzne zgłoszenia, funkcje administracyjne, zasady SLA, a także analitykę wsparcia.

Chociaż zajęło nam kilka dni, aby przyzwyczaić się do niekonwencjonalnej nawigacji i systemu menu Vtiger, nie można zaprzeczyć, że ta platforma może być wydajnym systemem szybkiego dostępu do informacji o kontaktach lub transakcjach. Przynajmniej, gdy Twoi użytkownicy przyzwyczają się do tego, jak to działa. Podobało nam się również, jak możemy szybko wywołać funkcję połączeń, funkcję poczty e-mail i możliwość zapisywania szybkich notatek. Funkcje te są zawsze łatwo dostępne z prawej strony u góry. Funkcje połączeń obejmują funkcję „kliknij, aby połączyć”, która umożliwia nawiązywanie połączeń z Kontaktu, Transakcji lub dowolnego powiązanego rekordu za pomocą jednego kliknięcia. Słabością jest tutaj nagrywanie rozmów, funkcja, na której polega wielu użytkowników CRM. Jest to wciąż na etapie „wkrótce”, podobnie jak możliwość przekazywania połączeń i wykonywania połączeń konferencyjnych.