DEFINICJA CRM

CRM to skrót od „Customer Relationship Management” i odnosi się do wszystkich strategii, technik, narzędzi i technologii stosowanych przez przedsiębiorstwa do rozwijania, utrzymywania i pozyskiwania klientów.

To oprogramowanie zapewnia, że ​​każdy etap interakcji z konsumentami przebiega płynnie i wydajnie w celu zwiększenia ogólnych zysków. Oprogramowanie zbiera dane klientów z wielu kanałów. Dlatego CRM przechowuje szczegółowe informacje na temat ogólnej historii zakupów, danych osobowych, a nawet wzorców zachowań zakupowych.

CO OZNACZA PROGRAM CRM?

W większości przypadków, kiedy ludzie mówią o CRM, mają na myśli system CRM — narzędzie mające na celu pomoc firmom w sprzedaży, marketingu i zarządzaniu usługami.

Program CRM pozwala firmom skoncentrować się na relacjach firmy z klientami, współpracownikami, dostawcami itp. Dzięki profesjonalnemu CRM znacznie łatwiej jest znaleźć nowych klientów, zdobyć ich zaufanie, zapewnić wykwalifikowaną pomoc i świadczyć dodatkowe usługi w całej relacji .

KTO MOŻE KORZYSTAĆ Z CRM?

Najlepsze w systemie CRM jest to, że prawie każda jednostka organizacyjna może z niego skorzystać — od sprzedaży i obsługi klienta po rekrutację, marketing i rozwój biznesu. Dobre oprogramowanie CRM daje lepszy sposób na zarządzanie relacjami zewnętrznymi.

Przechowywanie wszystkich informacji o klientach w jednym miejscu, rejestrowanie problemów serwisowych, identyfikacja szans sprzedaży, zarządzanie kampaniami marketingowymi — to tylko kilka możliwości, jakie oferuje CRM .

Ponieważ CRM zapewnia łatwy dostęp do danych, znacznie łatwiej jest również użytkownikom współpracować przy różnych procesach i zwiększać produktywność. Kolejnym mocnym argumentem przemawiającym za CRM jest to, że jest odpowiedni dla firm każdej wielkości.

JAK DZIAŁA CRM?

JAKIE SĄ RODZAJE SYSTEMÓW CRM?

Firmy dokładnie rozważają sposób wdrażania systemu CRM, aby upewnić się, że spełnia on ich cele biznesowe. Chociaż niektóre organizacje mogą czerpać korzyści z oprogramowania lokalnego, istnieje wiele zalet wdrożenia CRM w chmurze.

W przypadku lokalnego CRM firma musi wcześniej zakupić licencje. Biorąc pod uwagę, że oprogramowanie znajduje się na serwerach firmy, CRM on-premise jest dobrym wyborem dla organizacji o ścisłej polityce bezpieczeństwa, ale w takim przypadku proces wdrożenia zajmuje więcej czasu i zasobów IT. Choć zadaniem kupującego jest zapewnienie stałego utrzymania systemu on-premise, ponieważ sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jego bezbłędne działanie i bezpieczeństwo danych po etapie wdrożenia, nadal zapewniają wsparcie techniczne, które zajmie się krytycznymi kwestiami.

Z drugiej strony oprogramowanie jako usługa , chmura lub CRM na żądanie przechowuje dane na serwerach dostawcy. W tym przypadku użytkownicy mają pełny dostęp do bazy danych przez cały czas, gdziekolwiek się znajdują, a co najważniejsze, dostawca przejmuje całą odpowiedzialność za bezproblemowe działanie systemu i zapewnia wszelkie niezbędne aktualizacje i wsparcie systemu.

Co ważne, oprogramowanie CRM oparte na chmurze jest wysoce skalowalne, co oznacza, że ​​organizacja może łatwo rozszerzać swoją funkcjonalność w miarę wzrostu wymagań biznesowych.

Jedynym wymogiem dostępności systemu w chmurze jest silne połączenie internetowe, któremu towarzyszy przystępna opłata miesięczna lub roczna.

DLACZEGO ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTEM JEST WAŻNE?

Oprogramowanie CRM to specjalny system, którego głównym celem jest poprawa relacji z klientami poprzez dostarczanie firmom inteligentnych narzędzi do skutecznego opracowania skutecznej strategii. Innymi słowy, oprogramowanie CRM może przyspieszyć kluczowe operacje biznesowe, takie jak działania marketingowe, serwisowe i sprzedażowe, aby zwiększyć zadowolenie klientów i lojalność od pierwszego kontaktu do powtórnych zakupów.

CZYM JEST CRM W MARKETINGU?

System CRM dla Marketingu zapewnia procesy zgodne z najlepszymi praktykami w zakresie efektywnego zarządzania sprzedażami – od generowania popytu, poprzez pielęgnowanie sprzedaży, po finalne przekazanie do sprzedaży. Możesz skoncentrować swój zespół sprzedaży tylko na kwalifikowanych i gotowych do sprzedaży leadach.

CZYM JEST CRM W SPRZEDAŻY?

System CRM dla działu sprzedaży zapewnia kompleksowe procesy sprzedażowe w celu zarządzania pełną podróżą klienta – od potencjalnego klienta do zamówienia i ciągłej obsługi konta.

JAKIE FIRMY KORZYSTAJĄ Z CRM?

Wdrożenie oprogramowania CRM jest korzystne dla firm dowolnej wielkości. Łatwy w obsłudze CRM pozwala organizacjom na łatwe zarządzanie całym cyklem zakupowym, nie obciążając pracowników niepotrzebnie skomplikowaną funkcjonalnością. Co więcej, dzięki wdrożeniu wysoce skalowalnego rozwiązania, małe firmy będą mogły rozszerzać możliwości CRM w związku z rozwojem firmy.

Firmy które dotarły do ​​średniej wielkości organizacji, muszą skutecznie radzić sobie z rosnącą liczbą zadań. Wraz z pojawieniem się nowych, skomplikowanych procesów korporacyjnych, średniej wielkości firmy mogą skorzystać z rozwiązania CRM, aby uzyskać przejrzysty wgląd we wszystkie informacje i przeanalizować efektywność biznesową.

Duże przedsiębiorstwa zakładają złożone projekty z wieloma uczestnikami, ogromnymi wolumenami danych, ogromną ilością wewnętrznych procesów, jeszcze większą dokumentacją i licznymi pracownikami. System CRM może pomóc w tworzeniu efektywnych procesów i automatyzacji tych rutynowych; kompilować dane leadów, klientów i pracowników w ujednoliconej bazie danych; wyrównać zespoły ds. marketingu, sprzedaży i serwisu; prowadzić dogłębną analizę danych; zoptymalizuj zarządzanie dokumentacją i nie tylko.