Jak CRM może pomóc Twojemu programowi poleceń

Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie już masz lub przynajmniej rozważałeś wdrożenie programu polecającego. Polecenia mogą być świetnym sposobem na skuteczny i wydajny rozwój firmy bez dokonywania rozległych i kosztownych zmian. Jeśli nadążasz za naszym blogiem, już wykorzystałeś niesamowitą moc rozmów, sprzedaży, poleceń i tworzenia własnego programu poleceń. Jeśli nie wprowadziłeś skierowań do swojego biznesplanu, zapoznaj się z poniższym artykułem! To świetny zestaw startowy do wykorzystania poleceń jako łatwego i skutecznego sposobu na rozwój firmy.

1. Idealny do połączeń

2. Sprzedaż z polecenia: najłatwiejsza i najbardziej efektywna metoda sprzedaży

3. Jak stworzyć skuteczny program poleceń

Tworzenie programu poleceń może być jednak zniechęcające. Zarządzanie relacjami z klientami w obecnym stanie to nie lada zadanie, nie mówiąc już o śledzeniu punktów lub darmowych prezentów. Na szczęście CRM lub oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami może pomóc w organizacji i pracy w strukturze programu poleceń.

Jak CRM może pomóc Ci w stworzeniu Twojej strategii

System CRM może przechowywać wszystkie Twoje kontakty w jednym miejscu. Możesz łatwo wyszukiwać w bazie danych wszystkie kontakty, które zaktualizowałeś w ciągu ostatniego roku, i natychmiast masz listę potencjalnych odsyłających. Możesz także utworzyć listę w swoim CRM dla swojego „wewnętrznego kręgu” lub najlepszych kontaktów, z którymi chcesz się skontaktować w ramach programu poleceń. Oznaczając te kontakty i przechowując je w zapisanej grupie, możesz je wyciągnąć bez zawracania sobie głowy lub przeszukiwania szuflad z plikami.

Po rozpoczęciu programu poleceń możesz rejestrować całą swoją komunikację z klientami w CRM. Oprogramowanie może rejestrować wiadomości e-mail wysyłane do klientów zawierające materiały promocyjne dotyczące Twojego programu, a także dodawać notatki o wszelkich interakcjach z osobami odsyłającymi w ich profilach kontaktowych. Możesz połączyć kontakty, które się nawzajem polecają, aby nie zapomnieć o ich relacji, a także możesz użyć potoku, aby upewnić się, że nie zapomnisz żadnych kroków w procesie programu ani poziomu zachęty dla każdego polecającego.

Ponieważ bazę danych CRM można łatwo udostępniać przedstawicielom handlowym, wszyscy członkowie zespołu będą na bieżąco aktualizowani. Podczas komunikacji z klientami przedstawiciel handlowy może wyświetlić ich profil kontaktu i zobaczyć status programu poleceń, dodać nowe dane lub połączyć je z nowo poleconym kontaktem. Dostępna i dokładna baza danych pomoże przedstawicielom handlowym w przekazywaniu dokładnych informacji klientom, co z kolei sprawi, że poczują, że ich postępy w programie są doceniane i dlatego są tego warte.

Program CRM zapewni Ci porządek i pomoże śledzić wpływ programu poleceń na Twoją firmę.