Program CRM

OPROGRAMOWANIE CRM

Co to jest oprogramowanie CRM? Kompleksowy przewodnik i historyczny przegląd oprogramowania CRM (zarządzania relacjami z klientami)

Dla przedsiębiorców CRM jest codzienną częścią ich harmonogramu. Ale czym jest CRM? Co to jest program CRM?

Aby zdefiniować program CRM, należy najpierw zrozumieć jego historię. CRM to akronim oznaczający zarządzanie relacjami z klientem. Zarządzanie relacjami z klientami to dowolne narzędzie, strategia lub proces, który pomaga firmom lepiej organizować i uzyskiwać dostęp do danych klientów. Wszystko zaczęło się od odręcznych notatek i rolodeksów, ale wraz z pojawieniem się i rozpowszechnieniem technologii cyfrowej ostatecznie przekształciło się w bazy danych przechowywane na poszczególnych komputerach, a następnie definicja CRM przekształciła się w coś znacznie bardziej złożonego. To już nie były tylko notatki. Zarządzanie relacjami Twojej firmy z klientami stało się skomplikowanym procesem. Teraz, aby konkurować w dowolnej branży, potrzebujesz niezawodnego systemu opartego na oprogramowaniu CRM.

Co to jest system CRM? Jest to platforma, która łączy różne działy, od marketingu, przez sprzedaż, po obsługę klienta, i porządkuje ich notatki, działania i wskaźniki w jeden spójny system. Każdy użytkownik ma łatwy, bezpośredni dostęp do potrzebnych mu danych klienta w czasie rzeczywistym. Pozwala to nie tylko na niezrównaną koordynację między zespołami i działami, ale także umożliwia firmom zapewnienie swoim klientom czegoś niezwykłego: spersonalizowanej, indywidualnej podróży klienta. Porównaj to z ograniczoną funkcjonalnością starych systemów analogowych i starszych, a otrzymasz coś, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki łączysz się z klientami. Nie można zdefiniować oprogramowania CRM bez uwzględnienia SaaS i przetwarzania w chmurze, które współpracują ze sobą, aby platformy CRM były dostępne wszędzie tam, gdzie użytkownik ma dostęp do Internetu.

Trzydzieści dziewięć procent firm, które mają zintegrowane platformy CRM, podaje swoje dane jako przewagę konkurencyjną lub strategiczny zasób. Dzięki systemowi CRM większość firm odnotowuje znaczny wzrost liczby potencjalnych klientów, przychodów ze sprzedaży i utrzymania klientów.